9. maj 2011
Nyhedsbrev fra PACKobserver.dk
Forsiden
Hold dig opdateret om branchens vigtige begivenheder:
•
Aktuelle messer
Artikler du ikke fik læst? Find alle i:
•
Artikelarkivet
Interesseret i at læse om produktion af fødevarer? Besøg:
FOODobserver.dk
Så er det snart på med de nysgerrige interpack-briller!
09.05.11:
Et par pænt udtrådte skiftesko vil garanteret heller ikke være dårligt at have fået pakket med i kufferten, når de godt 174.000 kvadratmeter udstillingsareal i Düsseldorfs messecenter skal traves tynde. På torsdag - den 12. går det løs, og det gør det i ikke mindre end syv dage - til og med onsdag den 18. maj. Messens daglige åbningstid er fra kl. 10 til 18.
Læs mere
Glud & Marstrand har solgt Metropak
09.05.11:
Glud & Marstrand har afhændet låg-produktionen i Metropak til den franske metal-emballagevirksomhed, Massilly. Hidtil har Metropak også haft en del aktiviteter inden for metaltryk og -lakering, og denne forretningsdel vil stadig være en del af Glud & Marstrand og operere under det nye navn, G&M Hedehusene A/S, på sin adresse i Hedehusene, oplyses det.
Læs mere
Fra tema Emballager
Finsk pålæg MAP-pakket i karton
09.05.11:
Fødevareindustrien lægger mærke til forbrugernes stigende interesse i miljøvenlige emballager. Den nyeste løsning, der beviser dette, er charcuteriprodukter fra den førende finske slagteri- og kødforarbejdningsvirksomhed Atria pakket i recirkulerbare kartonemballager fra Stora Enso med beskyttende atmosfære. Ifølge en undersøgelse bestilt af Atria har den anderledes emballage til pålæg skabt interesse blandt forbrugerne.
Læs mere
To produkter fra L’Oréal i én integreret tube
09.05.11:
På interpack-messen afslører den hollandske virksomhed Plasticum en særlig tokomponent såkaldt clube, der er skræddersyet til L'Oréal. Den nye emballage, som skiller sig ud med særlige features, der ifølge producenten forekom utænkelige før i tiden, er nu blevet til virkelighed ved hjælp af Plasticums patenterede Clube-teknologi. Den særlige emballage med to separate kamre åbner op for en ny måde at bruge L'Oréals kosmetikprodukter på.
Læs mere
Servicekoncept til gavn for frugt, grønt og bølgepap
09.05.11:
Billerud Fresh Services lancerer nu SoliQ, som man selv betegner som et unikt servicekoncept indrettet til at optimere den globale forsyningskæde for frugt og grønt - fra producenterne til butikkerne. SoliQ er udviklet med sigte på at reducere tabene i forbindelse med dårlige emballager samt for at bidrage til øget effektivitet og mindsket miljøpåvirkning.
Læs mere
Avanceret udregning af iltgennemtrængelighed
06.05.11:
Norske Norner AS, der er et uafhængigt forsknings- og udviklingscenter inden for plast, og hvis kompetencer og udstyr omfatter en række nøgleteknologier i polymer- og materialeindustrien, har netop lanceret en ny gratis, og efter sigende meget avanceret kalkulator til beregning af Oxygen Transmission Rate (OTR), dvs. af iltgennemtrængelighed, på deres hjemmeside.
Læs mere
I Sverige skal de spise færdigretter til fin middag
05.05.11:
Branchen for færdigretter har længe stået for frokostplatten til jobbet og serveret bakkepakkede færdigretter til ældre, som ikke har noget alternativ. Men nu vil den svenske Kungälv-virksomhed Hälsö Fisk nå nye markeder, hvor det ikke kun er smagen og kvaliteten af råvarerne, som er i fokus, men også præsentationen på tallerkenen - med hjælp fra emballagen ”Torus Pak”.
Læs mere
Ramlösa i mere miljøvenlig emballage
04.05.11:
”Det tager 70 år for en dråbe regnvand at nå Ramlösas kilde. I løbet af den tid er vandet blevet renset og beriget med mineraler fra klippegrunden, hvilket resulterer i en velafbalanceret mineralvand. For at vandet skal bevare sin naturlige og uberørte karakter fyldes vandet på flaske direkte ved kilden og tilføres lidt kulsyre.” Sådan lyder historien bag den kendte svenske drikkevare, der nu udkommer i ny flaske.
Læs mere
Fra tema Pakkemaskiner
Til bakkerejsning og lågpåsætning
09.05.11:
Sealing System A/S lancerer nu nyt udstyr til bakkerejsning og lågpåsætning fra Lantech på det danske marked. Udstyret, der ifølge den danske virksomhed er både effektivt og ergonomisk, skal imødekomme den stigende anvendelse af displaybakker på supermarkedernes hylder.
Læs mere
Fra tema Mærkning
Omfattende produktinformationer direkte til mobilen
09.05.11:
– Hvem har fremstillet dette produkt? Hvor, hvornår og under hvilke omstændigheder er det blevet fremstillet? Og hvilke ingredienser har man anvendt? Disse er blot nogle af de mest almindelige spørgsmål, som den moderne forbruger ifølge tyske Bizerba stiller fødevareproducenterne og detailhandelen som reaktion på diverse fødevareskandaler såsom afsløringen af dioxin i æg.
Læs mere
Ændring af dit abonnement
Afmeld nyhedsbrev